woensdag 1 augustus 2012

Summer, and broccoli fennel soup

 

Het is alweer even geleden, maar we zijn er nog! Drukdrukdruk. Ik schrijf sinds kort voor Modern Alternative Kitchen, mijn eerste artikel kun je lezen vanaf volgende week! Ook de opleiding die ik volg aan het Institute for Integrative Nutrition kost de nodige tijd. Het is goed plannen om alles te kunnen bijhouden, en laat dat nou net het één van mijn minder sterke punten zijn... ;). 

Volgende week vertrekken wij met ons gezin voor 2 weken naar Zweden. Back to basics, maar dan met Wi-Fi. Ik zal hier dus ook zeker nog een schrijfseltje wagen tijdens mijn vakantie! Wie weet, een traditionele Zweedse lekkernij? Misschien spot ik wel een medicinale paddenstoel!

Voor nu wordt er bij ons weinig gekookt, maar vooral genoten. En zo hoort het ook in deze tijd van het jaar. Fruit in overvloed, salades, soepen, of gewoon even gauw wat bij elkaar pleuren... Zomerrr! 

Zie hieronder ons diner van vandaag. De verse jonge kokosnoot die ik scoorde (jawel, in mijn eigen Alkmaar city!) viel ook in de smaak, al had ik hem zelf lekkerder gevonden met puur kokoswater erin, in plaats van aangelengd met water uit het badje.

--------------------------------

It has been a while, but we're still here! Busybusybusy. I am excited about starting to write for Modern Alternative Kitchen, my first article will be published next week! My studies at the Institute for Integrative Nutrition take up quite some time, too. It takes a good deal of proper planning to stay on track. And that just happens to be one of my lesser qualities... ;)

Next week my family and I will be leaving for Sweden for 2 weeks. Back to basics, but with Wi-Fi. I will definitely do some writing here during my vacation! Who knows, a traditional Swedish treat? Or maybe I will spot a medicinal mushroom!

For now, little cooking is going on here. We're mostly just enjoying being outside! Like one should, in this time of year. Fruit in abundance, salads, soups, or just mixing some leftovers... Summer, baby!

Here's a view of our dinner today. The fresh young coconut I had gotten my hands on (yes, in my humble hometown of Alkmaar!) was well enjoyed. Although I would have found it tastier if it was filled with just coconut water, without the addition of water from the garden tub.


Broccoli-venkel-restjessoep:

1 stronk broccoli
1 venkelknol
1 wortel
1 ui
of wat je verder nog in de kast hebt liggen
zelfgetrokken bouillon
1 teentje knoflook 
1/2 theelepel paprikapoeder
peper en zout

Vast ook lekker met wat verse geitenkaas erin!

------------------

Broccoli fennel leftover soup:

1 broccoli
1 fennel bulb
1 carrot
1 onion
or whatever else is in your pantry
home-made stock
1 clove of garlic
1/2 teaspoon of paprika
pepper and salt 

Will probably be great with some fresh goat's cheese in there, too.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten